Jednodnevni seminar, u organizaciji Nezavisne agencije za istraživanje tržišta Partner Research Solutions,pod pokroviteljstvom Privredne komore Vojvodine,UEPS-a i Sema,održan je u Novom Sadu 31.marta. 2015
Seminar je počeo odličnim predavanjem prof. dr Slavka Kovačevića na temu “Kreativno do profita-ekonomski odgovorno upravljanje marketingom” koji nam je pritom,uz interakciju sa prisutnima,objasnio da su sam marketing i “marketing ljudi” posebna oblast i da tim poslom ne mogu svi da se bave.
“Kvalitetan cilj ima dve odrednice. Šta raditi i kada,a sve mora biti odmah i sada,sve informacije na dnevnom nivou,jer već sutra su stare. U marketing se mora uneti ambicija,emocija i volja. Morate biti proaktivni,jer to je suštinska osobina,a ono što je najvažnije morate biti inovativni. Ključ uspeha je u inovativnosti,biti prvi u nečemu. Unique sales propositions.”
Predavanje je završio reklamom:
Nastavio je Miroslav Šutić,direktor istraživačko-konsultantske agencije Partner Research Solutions,koji nam je vrlo detaljno objasnio ulogu i značaj marketing plan jedne agencije i same suštine seminara.
“Roi =Povraćaj + prinos. Tri stuba odgovornog marketinga su :
1.analiza i planiranje
2.efikasna upotreba medija
3.funkcionalna kreativnost,
a SWOT analiza je neophodna ma šta radili.”
Posle niza definicija o marketingu i trgovini,zaključak je bio vrlo upečatljiv
“Cilj kupovine jeste da kupcu lakne što ga više ne davite.”
Usledila je Jelena Jovović,po struci psiholog-istraživač, koja je sve što smo čuli do tada predstavila sa malo drugačijeg,psihološkog aspekta,objašnjavajući nam pritom kakvi se sve problemi i prepreke mogu javiti u komunikaciji i prilikom prenošenja poruka medija ka potrošačima.
„Kreativan proces je ništa drugo do dobro planirane aktivnosti. Jako je bitno poznavanje potrošača,jer ljudi selektivno primaju i dekodiraju poruke zbog filtera koji ima svako od nas.“
Bitno je šta želimo i da naučimo da nađemo način kako to i da dobijemo,tj.koje stilove komunikacije odabrati da bi probili zid kod potrošača.
Predavanje je bilo jako interesantno,a primer marketinga koji utiče na psihu potrošača je izazvao reakciju prisutnih. Radi se o print reklami za mleko.
Seminar je zatvorio Narcis Selimović, između ostalog osnivač prve privatne oglasne agencije u Jugoslaviji “Cosmpolitan” 1990. Govorio je na temu “MEIn.Print – novi koncept planiranja oglašavanja u štampanim medijima”.
Objasnio nam je po kom principu funkcionišu mediji i kako te cifre o rejtinzima ,malo dublje analizirane, nisu uopšte tačne,a da se izbor novina vrši prema ceni kontakta s oglasom.
“U skorijoj budućnosti će biti zastupljen novi koncept PAY-PER (ad)-CONTRACT,koji neće biti zasnovan na veličini oglasa u datim novinama,a prava mera efikasnosti oglasa mora uzeti u obzir samo broj čitalaca –gledalaca oglasa.”
Konstatacija koja je definitivno obeležila ceo seminar jeste:
“It is not creative if it doesn`t sell.”
Text napisala: Marijana Šundić