PRvi utisci PRilike2012 u PRaksi :Prvi dan

2
2925

Iskoristili smo PRiliku da prisustvujemo četvrtoj konferenciji Društva za odnose sa javnošću, pa rešismo da .koliko nam to pisana reč dozvoljava, i sa Vama podelimo utiske „Komunikacija pred izazovom”.

Organizacija koja priliči profesionalcima u odnosima sa javnošću ulepšana je inspirativnim govornicima, a okupljanje je otvorila Nataša Pavlović Bujas, članica Blumen grupe i dobitnica dva značajna priznanja koja su prvi put doneta na teritoriju Balkana. Za one koji su znatiželjni neka se informišu na http://bit.ly/S9GX3H.

 

 

 

Zatim nam se obratio Pascal Beucler vrlo ostrašćen CSO (Chief strategy officer) MSLGROUP korporacije ( http://bit.ly/cYQBMv), objasnivši zašto je PR, koji je smelo nazvao People  Relations (Ljudskim odnosima), umesto već poznatog odnosa sa javnošću dostigao nivo korporativnih i potrošačkih strategija.Tvitervol (Twitterwall), projektovan na velikom ekranu pored govornika, poput kamere na sportskim takmičenjima koja neočekivano emituje publiku, samo u obliku tvitova , usijao se od rasprave i omiljenih citata. Evo nekih od njih:

 

– Crowdsourcing (podrazumeva uključivanje „masa”u projekte koji koriste „kolektivnu inteligenciju“ u cilju sopstvene realizacije) is happening now and you need to be doing it all the time. (Konstantno uključuj ljude u društveno korisne projekte)

– Data is the currency of the information age. (Podaci predstsavljaju valutu informativnog doba)

– Sweetness in the mouth, kindness in the heart. (Slatke reči mekšaju srce!)

– Karakter je kao drvo, a reputacija kao njegova senka

-Reputacija se gubi samo jednom u životu.

-Reputacija je najvažnija vrednost klijenta.

– What makes you unique is your beliefs, your values and purpose! You need this first! (Vašu autentičnost sačinjavaju ubeđenja, vrednosti i VAŠA svrha! Od toga počnite!)

– Razum vodi do zaključka, a emocije do akcije!

 

Pažnja se povećala prilikom izlaganja promotivnog spota parfema Chanel No.5 koji se prvi put pojavio 1921 godine, promovisan od strane zanosne Merlinke, sa već kultnom rečenicom:

„Žena treba da stavi parfem tamo gde bi želela da bude ljubljena!”

 

Uostalom, predavanje je dostupno na pa bacite pogledhttp://tinyurl.com/ceaeurz .

 

Na red je došao  bečki professor komunikacija Thomas A. Bauer,  čovek koji je neodoljivo podsećao na Stiv Džobsa, u zdravim danima naravno. Sušta suprotnost u odnosu na prethodnog govornika privukla je pažnju prisutnih interesantnim uvodom o tome kako je društvo koncept društvenog života. No, afirmisani teoretičar nije mogao pobeći od profesorskog izlaganja kojim je vrlo često uspeo izaći iz okvira teme. Ipak i izvan okvira uspeo je održati pažnju, zahvalio se prisutnima i još jednom ih pozdravio.

 

“Van-nastavne aktivnosti”organizovao je Consulteam,sa starom dobrom teorijom o prebacivanju prstija.Ustanite i ukrstite prtse ispred sebe, ako ste stavili desni palac preko leve ruke, znači da ste bolji vozači, a ako ste stavili levi preko desnog, onda ste bolji ljubavnici. Kako ste postavili palac? 

Sledeća na redu, potparol javnog servisa Srbije Duška Vučinić izmarširala je na scenu i u 20 minuta izlaganja objasnila koji su to primeri dobre prakse Javnog medijskog servisa Srbije. Pomenula je organizaciju Eurosong događaja u Srbiji i da su ljudi slali mejlove sa pitanjima tipa „Da li imate struje?” “ Da li treba da ponesemo sendviče”, kada je shvatila da ispočetka mora da gradi sliku Srbije u svesti stranaca. Takođe je istakla kako za promovisanje svog Eurosong kandidata, druge zemlje koriste veoma skupe alate poput turneja, a mi ćemo se ove godine okrenuti društvenim mrežama kao veoma uticajnom mediju i drugim alternativnim načinima promocije za koje je rekla da će ih prvo patentirati pa onda izložiti. Šta će se desiti, ostaje da vidimo.

 Pauza. Blagodet ispijanja kafe, sabiranje utisaka i švedski sto povratili su nas u život od talasa novih informacija, usledio je kratak dogovor o strategiji prilaska poznatim gostima u cilju ponude saradnje za Lumiere. Tri uspešna kontakta vrlo predusretljivih članova marketinških agencija iz zemlje i okruženja bila su dobra uvertira za nastavak sada već vrlo izazovne avanture.

Usledila je debata „ Merenje i evaulacija rezultata u odnosima s javnošću”, okarakterisana od mnogih kao udarac na pun stomak.

Evo samo nekoliko najzanimljivijih rečenica kojima nas je oduševio Louis de Schorlemer zadužen za interne i eksterne komunikacije na globalnom nivou.

– „U Srbijii mitovi postaju stvarnost!”, hvala, hvala!

– „(skoro) sve se može izmeriti ako želimo i ako platimo”

-„ Sada je sve online!”

– „Definisanjem komunikacionih ciljeva ispunjavamo našu najveću misiju – štitimo brend!”

I kao zaključak je izneo 3 važne stavke:

1.Research to make better decisions.(Istražujte u cilju donošenja boljih zaključaka)

2. Fokusiraj se na Familijarnost i Favorizovanje

3.Focus on employee and costumer engagement (Usmeri pažnju na zaposlene i motiviši potrošače)

 

Na to je prisutna Dragana Roter, predsednica PR sektora u VIP mobile-u, odgovorila ukazivanjemna činjenicu da je merenje na društvenim mrežama “instant merenje” čiji je cilj obezbeđivanje informacija o reakcijama korisnika na online akcije. Dakle, kod društvenih mreža nije teško dobiti informacije, teško ih je tumačiti. Naglasila je da je online zajednicu mnogo lakše pokrenuti jer je Srbija zemlja koja ima najviše internet korisnika po glavi stanovnika.

 

 

Nakon još jedne pauze sa Consultteam-om usledila je mešavina slovenačko-srpsko-engleskog,koja je dopirala od strane konsultantkinje u komunikacijama Tine Cipot. Hoće li i vama zvučati čudno ako vam saopštimo da je za objavljivanje vesti na Twitteru potrebno 23 sekunde a za emitovanje na TVu 45 minuta? Ilida su korporativnu fb stranicu Coca  Cole pokrenula dva momka iz čiste ljubavi prema brendu? Cipotova je istakla i uticaj na kreiranje dezinformacija na Facebook-u, koje često završe u člancima tradicionalnih medija. Za kraj nas je „obradovala” statistikom kako su 2/3 komunikacija o brendovima na Twitteru negativne i posavetovala nas u cilju poboljšanja te situacije.

Približio se i kraj dana sa ‘slatkom’radionicom „World cafe workshop” na kojoj je svako dobio PRiliku da u društvu slatkiša i uz kreativan rad stupi u kontakt sa ostalim gostima i podeli svoje iskustvo.

Zaključak izvucite sami, iskustvo koje se stekne teško je dočarati, ostaje nam još da vam damo toplu PReporuku da nam se PRidružite u nekom od narednih okupljanja, a možda sutra i  postanete deo glavnog programa.

http://bit.ly/Yc3Bgr

Tekst napisali: Milena Grahovac i Milan Predojević

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupna ocena 4.50 od 5

2 KOMENTARI

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.