U četvrtak, 27.oktobra zvanično je otvoren Kaktus2016– drugi po redu festival integrisanih komunikacija. U okviru prvog dana pored predavanja i debate prisustvovali smo i svečanoj dodeli nagrada Kaktus.
Uvodnim predavanjem David Zappe-a (HEINEKEN Slovakia) startovao je #kaktus2016. Nakon njega Voljena Daničić iz agencije Direct Media govorila je o novom poglavlju VR-a uz prikazivanje simulacija VR-a.
Učesnici debate „Ideja za džeparac“ diskutovali su o budžetima, low budget kampanjama i mogućnostima za kreativnu komunikaciju u uslovima ograničenih budžeta i veličine tržišta. S obzirom da je strah od eksperimentisanja česta pojava, izlazak iz „zone komfora“ navode kao dobar način za nova kreativna rešenja. Takođe, kada su budžeti u pitanju, ne mora nužno sve biti skupo. Postoje i određena kreativna rešenja koja uz manji budžet postignu bolji efekat kampanje. Za „hrabrija“ kreativna rešenja pored poverenja na relaciji agencija-klijent potrebna je i dobra argumentacija i ključne stvari koje stoje iza tih ideja. Moderator debate u kojoj su učestvovali kreativni direktori i klijenti bila je Jana Savić Rastovac, kreativni direktor agencije McCann Beograd.
U okviru svečane dodele nagrada Kaktus2016 dodeljeno je ukupno 20 nagrada. Od 135 kampanja prijavljenih ove godine, izabrani su “najbolji među najboljima”. Grand prix za integrisanu kapmanju godinu osvojila je kampanja #CrazyEnoughToChangeTheWorld, nagradu za Agenciju godine osvojila je agencija McCann Beograd, a nagrada Oglašivača godine otišla je u ruke Strauss Adriatic-a. Spisak svih dobitnika nagrada biće objavljen na sajtu festivala.
Tekst pisala: Maja Obradović