Web summit Lisabon 2016. – iz ugla digitalnog marketara

0
16996

Potencijal live videa, da li adblocking može pozitivno uticati na adverjatezere, izazovi u oglašavanju aplikacija kao i činjenica da je proizvod sam po sebi najpopularniji medij, su teme koje su privukle najveću pažnju marketara.  

Svet marketinga u 2017. godini

Sada je najuzbudljivije vreme biti u digitalnom marketingu jer live video, AR, VR već su dostupni marketinškim stručnjacima širom sveta i pitanje je u kom smeru će se one razvijati.  U VR industriji danas je reach veoma mali. Pored gaming industrije koja ga već koristi, može biti veoma interesantan za Travel industriju. VR će pomoći ljudima ne samo da zamisle trenutak nego i da osete kako je to voziti se business klasom novog TAP-ovog „erbasa” ili da istraže grad koji žele da posete i na kraju prođu kroz hotelsku sobu koju žele da bukiraju. Dakle, korisnicima je sada sve dostupno u realnom vremenu, što doprinosi boljoj organizaciji, a takav vid transparentnosti će motivisati kompanije da budu još bolje i kvalitetnije u pružanju svojih usluga.

Live video  će dominirati u narednom periodu samo će se sadržaj prilagođavati platformi, tj. veličini ekrana na kojoj se prikazuje. Servisi poput FB i Youtube live video imaju potencijal da zamene klasičan TV program, ali sa tehničke strane se mora kreirati sadržaj visoke rezolucije koji će zadovoljiti kvalitet prikazivanja na većim ekranima. Live video je interesantan način da se predstavi neki start up biznis, ali nije toliko efektivan prilikom donošenja akvizicija.

Kao jedno od dominantnih mišljenja moglo se čuti da ljudi više gledaju u proizvod, a ne u oglase i zato se mora kreirati sadržaj sa kojim će se korisnici identifikovati, koji će šerovati, dobijati lajkove i razviti takozvani Digital Word of Mouth marketing jer je to najjeftiniji i najkvalitetniji tip marketinga, smatra Justin McLeod, CEO Hinge.

Izazovi u oglašavanju mobilnih aplikacija

Oglašavanje aplikacija u današnje vreme postao je veliki izazov za online advertajzere jer korisnici downloaduju jednu ili nijednu aprlikaciju na mesečnom nivou. Veoma su selektivni prilikom odabira šta će novo skinuti.  Iz tog razloga Apple je ušao u polje search oglašavanja na svom app storu,  ali i dalje je dominantna platforma za install oglase FB jer su u ovu sferu oglašavanja ušli pre svih i oglašivačima mogu ponuditi niže cene. Facebook prikuplja mnogo informacija o korisnicima  i omogućava nam najpreciznije targetiranje, tako da je trenutno najisplativija platforma za oglašavanje, prema rečima Justina McLeoda, CEO Hinge.

Na samom početku, pre izbora kanala na kojem ćete se oglašavati, fokusirajte se na to ko ste, na vaše vrednosti i na vašu priču i na osnovu toga doći ćete do validnog zaključka na kom kanalu ćete targetirati. Facebook se pored platforme za plasiranje oglasa može koristiti i kao fokus grupa za testiranje kako ljudi reaguju na vaš proizvod ili brend,  istakao je Winston Binch, Chief Digital Officer, Deutsch North America, Deutsch Inc.

Da li bi advertajzeri trebalo da vole adblocking?

Zanimljivu debatu na ovu temu imali su Till Faida, Founder & CEO Adblock Plusa, i Stewart Rogers, Columnist and host VentureBeat-a. Zaključak ove panel-diskusije je da bi mediji izbegli naplaćivanje sadržaja čitaocima i samim tim ostali konkurentni moraju da plasiraju bannere, a  adblockeri bi trebalo da nateraju advertajzere i medije da prave zanimljivije sadržaje, kreativnije i inovativnije forme koje bi bile interesantnije korisnicima i dali im dodatnu vrednost i sa druge strane povećali vidljivost brenda i bliže ga povezali sa kupcima.

Uspešnu i Kanskim lavom nagrađenu VR kampanju predstavile su nam kolege iz njujorškog McCANN-a i na taj način nam pokazali da je virtuelna realnost već stigla, a po svemu sudeći predstavlja i budućnost advertajzinga.

https://www.youtube.com/watch?v=a_bSOwFWu-A

CTO Facebooka Mike Schroepher je istakao fokus kompanije na tri stvari u sledećoj godini: dronovi za povezivanje udaljenih oblasti na Internet, novi algoritmi za veštačku  inteligenciju i rad na „stand alone” uređaju za VR. Možda najzanimljivije od svega što su iz Facebooka pokazali je prikaz novog VR headseta koji ne zahteva PC, a koji se već uveliko testira.

Posebna tema bila je posvećena milenijalcima i njihovom specifičnom načinu komuniciranja, kao i njihovim navikama jer su oni glavna publika na društvenim mrežama. Zanimljivo je da je njihov najvažniji predmet mobilni telefon, važniji čak i od paste za zube i dezodoransa, što otvara ogroman potencijal za reklamu. Posebna pažnja je bila posvećena i storytellingu i tome kako sadržaj pokreće marketing.

CEO kompanije Blippar Ambarish Mitra govorio je o tome kako AR (Augmented Reality) menja način kako komuniciramo sa brendom i istakao je da je danas proizvod sam po sebi najpopularniji medij.

Lisabon je ovog novembra ugostio 53.000 veb entizijasta koji su posetili Portugal kako bi razmenili ideje o najnovijih tehnologijama, start up biznisu i strategijama za poslovanje u 21.veku.  Četiri dana Web summita organizovana su u obliku 21 konferencije na kojima se učesnicima obratilo 677 predavača i predstavilo oko 1500 startupova. Za marketare pored par predavanja na centralnom stejdžu bila je izuzetno zanimljiva Panda Conf. bina, sa koje vam prenosim najzanimljivije detalje.

 Petar Vlaisavljević, SEM Specialist u agenciji Drive

Više o globalnim trendovima sa Web Summit-a saznaćete u narednom članku.

Piše: Petar Vlaisavljević, SEM Specialist u agenciji Drive

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.