Adaptacija globalnih kampanja – Chipsy i Messi u Brazilu 2014

0
141
chipsy i messi i lays
chipsy i messi i lays

Volimo kad nam kažu da smo posebni, volimo da nekad, baš namerno, ne radimo ono što svi rade, rastemo u drugačijim okruženjima, imamo različita verovanja, pa i stereotipe. Kako onda globalna marketinška kampanja može uspešno da prenese poruku milionima, milijardama ljudi? Da li nismo uspeli u svojoj individualnosti, ili globalni i lokalni marketinški magovi neverovatno dobro rade svoj posao?

 Sve češće velike multinacionalne korporacije prave globalne marketinške kampanje. Ovakav poduhvat osigurava doslednost, jednu od najbitnijih stavki za izgradnju i održavanje multinacionalnog brenda, ali i smanjuje troškove, što velike kompanije takođe obožavaju. Izvorno izrađena globalna kampanja se  kasnije adaptira i prilagođava tržištu.

 Globalna ciljna grupa multinacionalnog brenda nema uvek iste karakteristike. One se uglavnom razlikuju od države do države. Ljudi pričaju različitim jezicima, imaju drugačija verovanja, usvojene norme ponašanja, a ipak globalna kampanja dopre uspešno do njih.

“Šta li može biti ključ uspeha?

 Ukratko: Emocije

Skup emocija pod nazivom “Velikih 6” je karakterističan za sve nas. U njih spadaju: radost, ljutnja, strah, tuga, gađenje i iznenađenje.(Više o univerzalnim emocijama možete pronaći na linku: http://education-portal.com/academy/lesson/ekmans-six-basic-emotions-list-definitions-quiz.html#lesson ) Na globalnom marketinškom timu je da odluči koju emociju ili miks emocija želi da “gađa” kod svoje globalne ciljne grupe, koju emociju teži da probudi i veže potrošače za njihov brend.

Neko ko to dobro radi jeste kompanija Coca-Cola. Ubeđena sam da se svi sećaju Coca-Cola novogodišnjih reklama sa kamionima koja izaziva RADOST  pri samoj pomisli na nju. Drugačije rečeno, Coca-Cola Christmas Trucks kampanja je doživela neverovatan uspeh u svim zemljama gde je plasirana, a zajedničko za sve ciljne grupe je bila – univerzalna emocija RADOST.

Globalni marketari, znajući da je “osnovna” emocija ključ uspeha za globalnu kampanju, našli su kreativan način da stimulišu mozak koji će u nama proizvesti željenu emociju, ali i da prevaziđu potencijalne barijere koje bi mogle da stoje na putu uspeha ovakvog poduhvata. Prepreke kao što su kulturalne, neverbalne, perceptivne, jezičke i druge barijere mogu imati krucijalan značaj u nerazumevanju poruke koju kampanja želi da ispriča. Zadatak da se prebrode sve prepreke imaju lokalni stručnjaci za marketing. Oni implementiraju i adaptiraju globalnu kampanju prema karakteristikama ciljne grupe u određenoj zemlji. Često se dešava da prevode poruku na lokalni jezik, da vizuelno edituju reklamu kako bi odgovarala lokalnom tržištu, prilagode aktere u reklami itd.

Poslednja u nizu takvih reklama je reklama za Chipsy u kojoj se pojavljuju Lionel Messi (fudbaler Barselone i svetska sportska ikona) i jedan od naših najboljih i najpoznatijih glumaca Sergej Trifunović.

“Chipsy i Messi u Brazilu” je reklama koja je viralno odjeknula i napravila “haos” na internetu. Pored oduševljenja i ogromnog interesovanja, izazvala je i neke negativne komentare pošto ljudi nisu mogli da veruju da najbolji fudbaler sveta snima reklamu za srpsko tržište, a sigurno im nije pomoglo što na internetu postoji ista reklama, ali sa drugim brendom čipsa pod imenom Lay’s.

U odgovoru na sve komentare Marbo Product čiji je Chipsy brend je izjavio:                        “Kompanija Marbo, koja posluje u okviru kompanije PepsiCo od 2008, je deo globalne PesiCo reklamne kampanje, najveće u istoriji iz  kategorije čipsa. Zahvaljujući jačini lokalnog Chipsy brenda, dobili smo mogućnost da predstavljamo ovaj projekat za region zapadnog Balkana i to sa našim brend ambasadorom Sergejom Tifunovićem.

Da li će ovo da bude pozitivno za ljubitelje Chipsy brenda, ostavićemo vreme da pokaže. Ali ono što je sigurno je da su kompanije PepsiCo i Marbo i marketinška agencija  Ovation BBDO, u pravo vreme, pred samo Svetsko prvenstvo u fudbalu, kreirali ovakvu reklamu i još  nas lepo nasmejali i podsetili da je Chipsy savršena grickalica uz utakmicu.

A i morate priznati, lepo je kada svetske zvezde promovišu neki domaći proizvod.

 

 

Ako želite, možete i pogledati kako to izgleda i orginalna reklama:

 

https://www.youtube.com/watch?v=6jKh3WAFrKs

 

Tekst napisala: Andrea Mitić

 

Ukupna ocena 4.50 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.