Posetili smo seminar: “Vreme je za ROI. Novi pristup planiranju i oceni budžeta za marketing“

0
62
roi naslovna
roi naslovna

Jednodnevni seminar,  u organizaciji  Nezavisne agencije za  istraživanje tržišta  Partner Research Solutions,pod pokroviteljstvom Privredne komore Vojvodine,UEPS-a i Sema,održan je u Novom Sadu 31.marta. 2015

Seminar je počeo odličnim predavanjem prof. dr Slavka Kovačevića na temu “Kreativno do profita-ekonomski odgovorno upravljanje marketingom” koji nam je pritom,uz interakciju sa prisutnima,objasnio da su sam marketing i   “marketing ljudi” posebna oblast i da tim poslom ne mogu svi da se bave.

“Kvalitetan cilj ima dve odrednice. Šta raditi i kada,a sve mora biti odmah i sada,sve informacije na dnevnom nivou,jer već sutra su stare. U marketing se mora uneti ambicija,emocija i volja. Morate biti proaktivni,jer to je suštinska osobina,a ono što je najvažnije morate biti inovativni. Ključ uspeha je u inovativnosti,biti prvi u nečemu. Unique sales propositions.

Predavanje je završio reklamom:

Nastavio je Miroslav Šutić,direktor istraživačko-konsultantske agencije Partner Research Solutions,koji nam je vrlo detaljno objasnio ulogu i značaj marketing plan jedne agencije i same suštine seminara.

“Roi =Povraćaj + prinos. Tri stuba odgovornog marketinga su :

1.analiza i planiranje

2.efikasna upotreba medija

3.funkcionalna kreativnost,

a SWOT analiza je neophodna ma šta radili.”

Posle niza definicija o marketingu i trgovini,zaključak je bio vrlo upečatljiv

“Cilj kupovine jeste da kupcu lakne što ga više ne davite.”

Usledila je Jelena Jovović,po struci psiholog-istraživač, koja je sve što smo čuli do tada predstavila sa malo drugačijeg,psihološkog aspekta,objašnjavajući nam pritom kakvi se sve problemi i prepreke mogu javiti u komunikaciji i prilikom prenošenja poruka medija ka potrošačima.

„Kreativan proces je ništa drugo do dobro planirane aktivnosti. Jako je bitno poznavanje potrošača,jer ljudi selektivno primaju i dekodiraju poruke zbog filtera koji ima svako od nas.“

Bitno je šta želimo i  da naučimo da nađemo način kako to i da dobijemo,tj.koje stilove komunikacije odabrati da bi probili zid kod potrošača.

Predavanje je bilo jako interesantno,a primer marketinga koji utiče na psihu potrošača je izazvao reakciju prisutnih. Radi se o print reklami za mleko.

Coca-Cola's Fairlife milk

Seminar je zatvorio Narcis Selimović, između ostalog osnivač prve privatne oglasne agencije u Jugoslaviji “Cosmpolitan” 1990. Govorio je na temu “MEIn.Print – novi koncept planiranja oglašavanja u štampanim medijima”.

Objasnio nam je po kom principu funkcionišu mediji i kako te cifre o rejtinzima ,malo dublje analizirane, nisu uopšte tačne,a da se izbor novina vrši prema ceni kontakta s oglasom.

“U skorijoj budućnosti će biti zastupljen novi koncept PAY-PER (ad)-CONTRACT,koji neće biti zasnovan na veličini oglasa u datim novinama,a prava mera efikasnosti oglasa mora uzeti u obzir samo broj čitalaca –gledalaca oglasa.

 

Konstatacija koja je definitivno obeležila ceo seminar jeste:

“It is not creative if it doesn`t sell.”

Text napisala: Marijana Šundić

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.