U susret festivalu Cannes Lions 2017

0
1237

Međunarodni festival kreativnosti „Cannes Lions“ je najugledniji festival koji okuplja stručnjake iz oblasti marketinga i advertajzinga iz celog sveta. Na ovoj manifestaciji dodeljuju se najprestižnije nagrade za najveća dostignuća u oglašavanju i kreativnim komunikacijama u svim njenim oblicima.

U susret ovogodišnjem festivalu koji se održava od 17.juna do 24. juna u Kanu, odlučili smo da izdvojimo nekoliko dobitnika nagrada iz prethodne godine koji su ostavili na nas najveći utisak, kao i nekoliko zanimljivih kampanja za koje mislimo da predstavljaju ovogodišnje potencijalne dobitnike.

Burger King: McWhopper

Kompanija Burger King osvojila je Grand Prix nagradu u kategorijama Media i Print&Publishing zahvaljujući fenomenalnoj kampanji „McWhopper“ koju je radila agencija Y&R New Zealand. Poznati brend došao je na ideju da se udruži sa svojim najvećim konkurentom – kompanijom McDonald’s i da se „pomire“ na jedan dan. Gest pomirenja podrazumevao je novi serijski ograničen proizvod pod nazivom McWhoper, a čitav prinos donirali bi neprofitnoj organizaciji Peace One Day. Predlog kompanije Burger King našao se kao reklama na celoj stranici u novinama The New York Times i Chicago Tribune. Koliko god da je ideja delovala jednostavno, kampanja je bila fenomenalna i izazvala je ogromnu pažnju, a žiri Cannes Lions festivala nije mogao a da ne nagradi ovaj brend Grand Prix nagradom u obe kategorije.

REI: #OptOutside

Kompanija REI imala je razlog da bude ponosna jer je nakon prošlogodišnjeg festivala otišla kući sa 9 osvojenih nagrada, među kojima se našao Grand Prix u kategorijama Promo&Activation i Titanium. Kampanja „#OptOutside“, za koju je zaslužna agencija Venables Bell & Partners,  podrazumevala je zatvaranje svih radnji na 143 lokacije za vreme čuvenog Crnog petka, kao i plaćanje svih 12000 zaposlenih kako bi mogli da uživaju ceo dan napolju. Pored čuvenog heštaga koji se koristio i godinu dana kasnije, social kampanja je imala podršku u vidu OOH-a. Znajući šta Crni petak sa sobom donosi, možemo da zaključimo da je ovo bila jedna velika i hrabra odluka i ideja koja se brzo proširila među drugim kompanijama.

John Lewis: Monty’s Christmas

Kampanje koje izazivaju lepe, snažne emocije ne mogu a da ne privuku pažnju i pritom osvoje nagrade. Kompanija John Lewis je jedna onih čije božićne reklame svi sa uzbuđenjem iščekuju. Kampanja „Monty’s Christmas“ zaslužna je za osvojenu Grand Prix nagradu u kategoriji Creative Effectivness. Agencija Adam&Eve DDB kreirala je ovu kampanju koja ne predstavlja samo reklamu o dečaku i slatkom pingvinu koja će vas raznežiti i naterati da je gledate iznova i iznova. Uz saradnju sa Samsungom, kompanija John Lewis je omogućila svim mališanima 3D iskustvo gde su mogli da vide svoje omiljene igračke, kao i virtualno iskustvo sa omiljenim učesnicima iz reklame. Čitava kampanja je doprinela povećanju prihoda kompanije od 132 miliona funti. Sve to zajedno upakovano doprinelo je da žiri vrlo lako odluči u čije ruke će otići Grand Prix nagrada.

I dok odbrojavamo poslednje dane pred početak festivala, vreme je da na kraju izdvojimo nekoliko kampanja za koje mislimo da zaslužuju pažnju na ovogodišnjem festivalu.

TV2Denmark: All that we share

Kampanja sa snažnom porukom uvek zauzme visoko mesto u svesti ljudi i nikada ne prođe nezapaženo. To isto možemo da kažemo za kampanju pod nazivom „All that we share“ koja važi za reklamu koju obavezno treba pogledati, naravno uz pakovanje maramica. Danas često vidimo da ljudi osuđuju druge samo na osnovu izgleda, da ih grupišu i dodeljuju „etikete“ na osnovu pola, rase ili verovanja. Ova kampanja koju je radila agencija &Co pokazuje da bi to trebalo da bude drugačije i da ponekad moramo da razmišljamo izvan naših granica vidika. Reklama počinje grupisanjem ljudi na one kojima verujemo, one koje izbegavamo, one koji vole da plešu, one koji su bili zlostavljani i one koji su zlostavljali druge. Na kraju možemo da zaključimo da nismo toliko različiti i da postoji dosta stvari koje nas spajaju.

State Street Global Advisors: The Fearless Girl

Naravno, nismo mogli da zaobiđemo kampanju „The Fearless Girl“ koja je izazvala veliku pažnju i o kojoj se dosta pričalo i tad, ali i sad pred početak festivala u Kanu. Statua devojčice koja neustrašivo stoji naspram statue „Charging Bull“ na Wall Street-u pojavila se preko noći i izazvala veliki „bum“. Kao simbol moćnih žena u preduzetništvu, ova kampanja je pozvala više od 3500 kompanija da poveća broj zaposlenih žena u odborima. Agencija koja je kreator ove kampanje je McCann New York. Da li će ova kampanja osvojiti neke nagrade, to ne možemo zasigurno da znamo, ali po tome šta veliki stručnjaci kažu, nije pitanje da li će osvojiti neku nagradu već koliko.

Netflix: Narcos Spanish Lessons

Da li postoji bolji način od učenja stranog jezika uz omiljene likove iz serije? Ovo ipak nije klasično učenje jezika ali Netflix je dobio ideju od jednog ljubitelja serije Narcos i odlučio je da ostvari želju svih fanova. Pokrenuli su social kampanju „Narocs Spanish Lessons“ u kojoj glavni likovi serije uče fanove fraze na španskom koje baš i ne mogu da nauče u školi. Kampanja koju je radila agencija Alma, Miami predstavljala je promociju druge sezone serije, a ostvarila je 12 miliona pregleda i povećan broj pratilaca za 40%.

 

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.