Uspešne reklamne kampanje zemalja bivše Jugoslavije

0
2734
boywatchingtv

Reklame – pojavljuju se u različitim oblicima, formatima, sa različitim dužinama i porukom, a možemo ih videti, čuti. Sa njima se svakoga dana suočavamo putem TV-a, bilborda, novina, radija. Iako na prvi pogled ne deluje tako, svuda su oko nas i u današnje vreme postale su neizostavna stavka u našim životima. Prethodnih godina ove reklame su se provlačile kroz našu svakodnevicu, uveseljavale nas, zasmejavale, podsećale nas na detinjstvo i porodicu. U nastavku smo predstavili neke od reklama koje su obeležile prethodnih nekoliko godina.

Slovenija (2017 godina) – The bedtime story tellers

Kako bi pomogli starima koji su smešteni u domove, oživeli njihovu vezu sa spoljnim svetom i poboljšali njihovo psihičko zdravlje, kompanija A1 Slovenija je u saradnji sa agencijom Grey (Ljubljana) kreirala kampanju u kojoj spajaju bake i deke sa malom decom. Bake i deke širom staračkih domova mogu se videti kako snimaju audio verzije omiljenih dečijih bajki koje su napisane od strane slovenačkih autora. Ovim putem ne samo da je kreirana velika audio biblioteka, nego se pomoglo i starima, kod kojih se primetilo poboljšanje zdravstvenog stanja, javio se osećaj pripadnosti i svrhe. Reklama je osvojila srebro i bronzu na Internacionalnom festivalu kreativnosti u Kanu.

Srbija (2019 godina) – Mame dobrodošle na svet

Poruka ove kampanje je „ Biti mama je druga priča“. Kampanja je kreirana od strane kompanije  Vip u saradnji sa agencijom Leo Burnett kako bi pomogli ženama sa možda najvećom ulogom sa kojom će se susresti u životu – majčinstvom. Vip je svojim korisnicama omogućio 9 meseci besplatnog korišćenja njihovih usluga kako bi pomogao novim majkama koje su se u tom periodu, pored toga što su postale majke, susrele i sa novim zakonom koji ih je stavio u nepovoljan položaj. Reklama je naišla na neverovatan uspeh – dosada je na YouTube-u pregledana preko 1.200.000 puta i privukla je pažnju javnosti koji su danima o istoj izveštavali. Takođe je dobila i zlatnu nagradu u kategoriji Integrisanih komunikacija, kao i tri srebrne nagrade u kategorijama Lokalni duh (Local spirit), Funkcionalna efikasnost (Functional Efficiency) i Film – Komunikacije, biznis i finansije (Film – Communication, Business & Finance) na međunarodnom festivalu kreativnosti – Golden drum.

Hrvatska (2016 i 2017 godina) – Wing of love (2016 godina)

„ Prava ljubav može pobediti sve“ je misao kojom se vodila kompanija Jana kada je u saradnji sa marketinškom agencijom Imago Ogilvy kreirala ovu reklamu. U malom selu u Hrvatskoj rodila se ljubav između dve rode, ženke Malene i mužjaka Klepetana. Malena, usred povrede krila nije u mogućnosti da sa svojim izabranikom migrira na jug svake godine, a Klepetan je osuđen da je ostavlja svake jeseni kako bi migrirao u toplije krajeve. U zimskom periodu o njoj već 23 godine brine čovek iz sela. Ona je za njega član porodice, svakog dana se brine o njoj, hrani je, vodi svuda sa sobom, čak joj je napravio i gnezdo na krovu svoje kuće, kako bi što lakše dočekala ponovni susret sa svojim Klepetanom. Na krovu kuće, odmah pored njenog gnezda postavljena je kamera preko koje su ljudi mogli da je prate 24 sata dnevno, dok je  iščekivala svoju srodnu dušu. Kada se on napokon vratio kompanja je lansirala flaše za vodu sa ljubavim citatima, kako bi poručila korisnicima da ljubav može sve da pobedi i kako bi skrenula pažnju na zaštitu životne sredine. Kampanja je ostvarila neverovatan uspeh, kako u Hrvatskoj tako i u regionu. Takođe je osvojila i prestižnu nagradu Grand Prix u oblasti Digitala koju je Hrvatska prvi put osvojila, kao i kvalifikaciju za finale u kategoriji Branded content na Golden Drum festivalu.

Dear Mr. President (2017 godina)

Kampanja je na neki način nastavak ljubavne priče o dve rode, Maleni i Klepetanu sa kojima smo se upoznali prethodne godine sa tim što je poruka kampanje ovaj put drugačija. „Pero je moćnije od mača“ je poruka zbog koje su kompanija Jana i marketinška agencija Imago Ogivly ponovo ujedinile snage i donele nam još jednu sjajnu reklamu. Svake godine rode migriraju na jug u toplije krajeve, na svom putu se pored raznih prirodnih nepogoda susreću sa lovcima, koji ih love ilegalno. Nažalost mnoge od njih ne dožive da završe svoje putovanje. Kako bi skrenuo pažnju na problem krivolovstva, čovek koji se brine o ove dve rode je Klepetanovo pero koje predstavlja simbol njihove ljubavi, poslao ćerci predsednika Libana u nadi da će pismo doći do njenog oca, što se i desilo. Ganuta pričom, ćerka je na svom Fejsbuk profilu podelila priču koja je imala preko 134.000 reakcija, reklama je postala viralna i dospela je do svetskih medija koji su priču dalje prenosili. Donešen je novi zakon koji je pooštren u odnosu na prethodni, a zahvaljujući tome naš ljubavni par se i dalje svakog proleća ponovo sastane. Reklama je osvojila Bronzanu nagradu na dodeli nagrada Clio.

Makedonija (2016 godina) – Sea Hero Quest

Sea Hero Quest je igrica koje je kreirana u saradnji sa lekarima koji su specijalizovani na polju neuropsihologije. Naime, igrica im omogućava da na brz i efikasan način prikupe bihevioralne podatke od svojih korisnika, kako bi ih kasnije koristili u svojim istraživanjima. Reklama je kreirana za Deutsche Telekom od strane marketinške agencije Saatchi&Saatchi. Kratka reklama nam prikazuje oca i sina, njihov brodić i njihove pustolovine. Sin odrasta, otac stari i počinje da gubi sećanja na zajedniče avanture. Njegova sećanja kroz slikovnicu uspeva da oživi sin tako što ovaj put sam prolazi kroz sve avanture kroz koje su nekada on i njegov otac doživljavali. Kampanja je ostvarila veliki uspeh, osvojila je čak 9 nagrada na Lions Awards u Kanu, time je uspela da poveća svoj broj korisnika i sakupi podatke od čak 2.000.000 ljudi.

Srbija (2016 godina) – Lav popcorn

Reklama je urađena u saradnji sa marketinškom kompanijom McCann iz Beograda kako bi promovisali novu, modifikovanu verziju recepta za pivo. Naime, oni su iz svoje recepture izbacili kukuruz koji se u mnogim drugim pivarama koristi kako bi se smanjili troškovi proizvodnje. Lav pivara je na ovaj način dobila mnogo kvalitetnije pivo u odnosu na konkurenciju. Kako bi skrenuli pažnju korisnicima na novi proizvod, uz svako kupljeno pivo dobijali su na poklon pakovanje „Lav kokica“ koje su napravljene od kukuruza koji bi se inače koristio za proizvodnju piva. Za ovu reklamu kompanija je osvojila nagradu Silver Drum Adriatic Award na Golden drum festivalu.

Slovenija (2016 godina) – Smooth banking

Kako bi svojim korisnicima pokazali da online bankarstvo ne mora da bude teško i zbunjujuće, kompanija Nova KBM je izbacila kampanju u saradnji sa slovenačkim skijašem Filipom Flisarem. Pored toga što je Filip poznat po svojim skijaškim sposobnostima, poznat je i po još jednoj stvari – brkovima. Njegov zadatak je da otvori online nalog za pet minuta, ako ne uspe robotska ruka za koju je povezan trimer za brijanje će mu po isteku vremena obrijati brkove. Naravno, uspeva da otvori nalog svega dve tri sekunde pre isteka vremena. Reklama je osvojila Grand Prix nagradu u kategoriji Integrisane digitalne kampanje ( Integrated digital campaigns).

Slovenija (2018 godina) – Brilijantna prebava

Lopov uspeva da iz strogo čuvane galerije ukrade dijamant. Posle šoka koji zaposleni dožive pošto je dijamant ukraden, osumnjičeni je podvrgnut analizi na kojoj se dolazi do zaključka da je isti progutao. Kako bi ga što brže i lakše  „ izbacio“ napolje ispitivači mu daju flašu Donat Mg-a. Kampanju je kreirala marketinška agencija Pristop koja je za ovu reklamu osvojila prvo mesto na DIGGIT festivalu.

Ako su reklame kvalitetno odrađene i ako se baziraju na emociji, ne moraju nužno da budu dosadne i naporne za gledanje. Ne moramo uvek da ih premotavamo ili koristimo kao kratku pauzu za kokanje kokica, a to su nam dokazale i gore navedene reklame i agencije, koje nam iz godine u godinu donose još bolje, kreativnije i interesantnije reklame. A koja je vaša omiljena reklama sa prostora bivše Jugoslavije koje se uvek rado sećate?

Ukupna ocena 4.50 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.