Uz Ovation(s), održan Tzarski Reklamondo 2018

0
49
Reklamondo 2018

U utorak 22. maja na Univerzitetu Singidunum održan je Reklamondo 2018. Ljubitelji marketinga i advertajzinga su po sedmi put bili u prilici da čuju sjajne predavače, nauče nešto novo i zanimljivo, kao i da pogledaju najkreativnije reklame iz prethodnog perioda.

Bila nam je velika čast da prvi gostujući predavač bude Nikola Radojčić, talentovani grafički dizajner, jedan od čuvenih Braće Burazera i kreatora prepoznatljivog brenda DechkoTzar. Nikola je predstavio svoj bogati portfolio prezentacijom koja je “ispričala priču” o njegovoj karijeri od samog početka.

Nikola Radojcic Dechko Tzar

Prisutnima je prezentovao svoje grafite sa čijom je izradom počeo krajem ‘90-ih godina, a koji su ga u stvari i uveli u samu priču o grafičkom dizajnu. Kako su se slajdovi nizali, bili smo u prilici da vidimo pravi album kreativnih fotografija njegovih radova, a usput povezivali ljubav prema muzici i dizajniranju, koji zajedno stvaraju simbiozu onog prepoznatljivog što brend DechkoTzar danas jeste. Predstavio je i rad na televiziji B92 punih devet godina, gde je naučio mnogo toga, kao i doprineo samom kvalitetu ovog medija. Svi smo se prisetili prepoznatljivih najavnih spotova i džinglova sa pomenute televizije, čiji je kreator bio upravo Nikola.

Nikola Radojcic Reklamondo 2018

Čitava priča sklopila se u ono čime se danas bavi, a to je dizajniranje brojnih logotipa, najavnih postera za koncerte, festivale i filmove, kao i kreiranje široke palete proizvoda čuvenog brenda DechkoTzar. Predstavljen nam je i kratak film “Ko je DechkoTzar”, koji nam je dočarao čitavu priču od samog nastajanja do današnjih dana.

Predavanje je pozdravljeno velikim aplauzom, a u nastavku smo pogledali prvu kompilaciju reklama. Uz proizvode prijatelja ovogodišnjeg Reklamonda: Munchmallow, Rosu, Fuze Tea i Red Bull, čitav utisak je bio kompletan, a reklame su probudile širok spektar emocija u svima nama.

Munchmallow

Rosa, Fuze Tea, Next Joy

DSC_0931

Posle kratke pauze, usledio je nastavak programa. Na oduševljenje svih prisutnih, predstavio se drugi gostujući predavač: Vladimir Mitrović, kreativni direktor agencije Ovation BBDO, neko ko iza sebe ima dugogodišnje iskustvo u svetu advertajzinga i kreira kampanje na zaista jedinstven i prepoznatljiv način.

Vladimir Mitrovic Reklomondo 2018

Prezentaciju je započeo pričom o agenciji Ovation BBDO, čiji je moto “Work Work Work”, i ukazao da se u samu ideju mora uložiti jako puno truda, kao i na to da se samo zajedničkim radom može doći do idealnog rešenja. Priču je polako uvodio u temu međuzavisnosti online i offline advertajzinga, za koje je rekao da idu “ruku pod ruku”. Za predavanje na ovogodišnjem Reklamondu spremio je tri primera kampanja, koje je agencija koju predstavlja, radila u ovoj godini.

Prvi primer je bila kampanja za kompaniju Nectar “Već 20 godina nije svejedno”. Dočarao nam je kako je tim došao do ideje i predstavio put kampanje koja je definitivno bila primećena od strane cele Srbije. Istakao je kako je za ovaj projekat bilo ključno odabir pravog trenutka i prave ličnosti, koja će celu ideju izneti i približiti javnosti, onako kako je zamišljeno.

Druga kampanja koju je predstavio je bila Munchmallow: “Priča za sebe”. Ideju ovog puta inspirisao je ceo proizvod, zajedno sa pakovanjem koje je jedinstveno. Prezentovan nam je čitav put, od nastanka takozvane “Big Idea”, do njene realizacije. Ova kampanja je pravi primer spajanja online i offline advertajzinga, koja je vratila neke zaboravljene stvari u fokus i samim tim izazvala veliku pažnju i pozitivne reakcije potrošača.

Treći primer koji je Vladimir naveo bila je OOH kampanja za kompaniju Frikom. Pokazao nam je kako je to agencija zamislila u saradnji sa klijentom, a kako je uz “neslanu šalu” neko fotomontažama uzburkao javnost i doveo je u konfuziju šta je istina, a šta ne. Ovde se osvrnuo na neophodnost dobrog kriznog menadžmenta i na osluškivanje potreba i mišljenja potrošača, kako je sama kompanija i rešila nesporazum na kraju.

Uz ovacije na kraju drugog predavanja, svi smo nasmejani i pozitivni spremno dočekali drugi reklamni blok. Posle petnaestominutnog uživanja uz humoristične, emotivne i inspirativne reklame, došli smo do samog kraja ovogodišnjeg Reklamonda.

Na kraju bismo želeli još jednom da se zahvalimo Univerzitetu Singidunum, profesorima, kolegama studentima i svim posetiocima na podršci i fantastičnoj atmosferi. Takođe zahvaljujemo Jaffi, Rosi, Nextu i Red Bullu na sponzorstvu projekta i na tome što su prepoznali njegov značaj, a posebna zahvalnost ide predavačima Nikoli Radojčiću i Vladimiru Mitroviću, kao i mentorima Aleksandri Marinković i Stefanu Joksiću za sve savete i strpljenje. Najveće hvala dugujemo profesoru Slavku Alčakoviću na svim dobronamernim sugestijama, savetima, trudu i podršci, kao i na tome što je verovao u nas sve ovo vreme.

Reklamondo 2018 organizatori

Organizatori: Tamara Stanković, Marija Tomašević Gajić, Marija Perović i Marko Rakić

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.