WhatsApp Sweeeters! – Sweeeter izazovi

0
1617

Kako je poznati domaći brend iskoristio WhatsApp da se poveže sa svojom ciljnom grupom?

 

Posmatrajući praksu domaćih brendova u online zajednicama, primetićete da se polako ali sigurno prate i primenjuju svetski trendovi iz ove oblasti. Kada je u pitanju koriščenje instant messaging aplikacija u marketinške svrhe, brendovi na našem tržištu nisu još uvek uspeli da prepoznaju potencijal koji nude servisi za besplatno dopisivanje, a kojima se mladi ljudi sve više okreću prilikom komunikacije sa prijateljima. Ipak, Štarkov brend Sweeet je pre nekoliko nedelja lansirao WhatsApp aktivaciju za svoje Facebook fanove – „Sweeeter izazovi“.

Sweeeter cover

Aktivacija„Sweeeter izazovi“ započeta je predstavljanjem misterioznog brend ambasadora na Facebook stranici – Sweeetera. Osnovna ideja bila je pozivanje fanova da Sweeeteru pošalju zagonetku, što je prvi korak u komunikaciji. Dalja pravila su jednostavna: ukoliko Sweeeter ne zna odgovor na postavljenu zagonetku, zadaje izazov fanu. Ukoliko fan uspešno odgovori na izazov, može osvojiti neku od nagrada.

Iako je aktivacija „Sweeeter izazovi“ nagradnog karaktera, glavna motivacija za započinjanje konverzacije nije mogao biti poklon, već iskustvo komuniciranja sa omiljenim brendom kakvo se retko pruža. Fanovi su preko WhatsApp-a slali fotografije, pesme, smišljali slogane, stvarali umetnost inspirisanu Sweeetom, crtali, pevali mu pesme, hvalili ga na nekoliko različitih jezika… Sweeeter je u toku prvih deset dana aktivacije generisao impresivnu količinu UGC-a i trend se nastavlja.

Jedan od razloga odabira WhatsApp servisa za ovu vrstu aktivacije svakako su bile navike dominantne ciljne grupe Sweeeta, među kojima su najbrojniji oni koji ovaj i slične servise koriste svakodnevno u komunikaciji sa svojim vršnjacima – tinejdžeri. Osim toga, specifičnost WhatsApp-a kao kanala komunikacije predstavljao je svojevrsan izazov za predstavnike Soko Štarka, kojem su pristupili veoma ozbiljno i posvećeno, jer komunikacija sa ciljnom grupom „1 na 1“ upravo to i zahteva.

post 1 post 2 post 3 post 4 post 5 post 6 print screen

Pokretanje konverzacije preko WhatsApp-a bio je samo prvi korak kampanje. Konstantnim komuniciranjem aktivacije na Facebook stranici Sweeet je uspeo da aktivira veliki broj fanova. Pored velikog broja konverzacija na WhatsApp-u, porastao je i engagement na samoj stranici, a baza fanova beleži konstantan rast.

Takođe, jedna od karakteristika ovakve vrste aktivacije jeste to da razgovor započinju isključivo fanovi, onda kada oni žele i na način na koji se njima sviđa. Samim tim, sadržaj koji brend nudi mora biti dovoljno zanimljiv i aktuelan da bi naveo korisnika da inicira konverzaciju. Komunikacija je brza, neformalna, a fanovi svakako očekuju od Sweeetera da govori njihovim jezikom. Veoma je važno ton i način komunikacije prilagoditi ciljnoj grupi, jer u suprotnom, fanovi bi vrlo brzo izgubili interesovanje za učešće u aktivaciji. To jeste izazov, ali rezultati su odlični. Olakšavajuća okolnost je činjenica da je community manager Sweeeta blizak ciljnoj grupi po godinama i poznaje njihov sleng.  Takođe, vremenska odrednca igra bitnu ulogu jer je neophodno fanovima odgovarati na poruke u realnom vremenu. Još jedna dobra strana ovakve vrste komunikacije: sve što je bilo potrebno za pokretanje kampanje je jedna SIM kartica i mobilni telefon.

Analizirajući prve rezultate „Sweeeter izazova“, u proseku se pokrene oko pet novih konverzacija na sat, te je Sweeeter u prvih deset dana aktivacije dobio oko 70 kreativnih radova fanova – fotografije, video snimke, crteže i audio zapise.

Ostaje da vidimo da li će još neki od domaćih brendova iskoristiti WhatsApp u marketinške svrhe. Moguće je da će jednoga dana ovakav način komunikacije postati uobičajen poput Facebook aplikacija danas. Ono što je sigurno je da će brendovi koji prepoznaju promenu u ponašanju svojih ciljnih grupa (primer: tinejdžeri više ne koriste Facebook na način koji su ga koristili ranije) imati bolje šanse da opstanu na društvenim mrežama, pa i na tržištima na kojima nastupaju.

Ukupna ocena 4.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.