IKEA Dubai: Vreme je novac

0
2794
IKEA - Copyright en.agenciatelling

Poznati švedski brend IKEA se i ovog puta odlučio da svoje kupce obraduje i predstavi svoje proizvode, ali sada na nešto drugačiji način. Oduvek se sam brend izdvajao po svom specifičnom asortimanu proizvoda, ali i po pristupu prema svojim kupcima. S obzirom da se ove  prodavnice obično nalaze nekoliko kilometara od gradskih centara, odnosno na periferiji gradova, ljudima je potrebno da odvoje više vremena kako bi stigli do njih. Jedan od načina kako je IKEA odlučila da im to vreme nadomesti je tako što je pokrenula kampanju “Buy with your time”, odnosno omogućila je kupcima da kupuju svojim vremenom. 

Ideja je bila da se uz pomoć opcije “Google maps Timeline”, koju poseduje svaki pametni telefon, prate rute kojima kupci dolaze do ovih lanaca prodavnica i da se pređeni kilometri konvertuju u novac kojim bi pomogao da se plati određeni proizvod. Ono što je potrebno da kupac uradi jeste da na kasi zaposlenima pokaže putanju kojom je došao do njihovog objekta i da sačeka da se za istu odredi novčana protivvrednost.

Iako je broj ovih popularnih prodavnica u svetu iznad 400, ovaj metod je započet i postoji samo u jednoj i to u Dubaiu. Veruje se da je to tako zbog jedinstvene ekonomije i standarda koji je zastupljen tamo, a odnos vremena i novca je određen na osnovu prosečne plate u Dubaiu. Iz tog razloga, sat vremena vožnje vredi isto koliko i 105 dirhama (valuta Ujedinjenih Arapskih Emirata), odnosno oko 25,5 evra iliti 3005 dinara. Pa tako kada pogledamo trenutne cene, oni koji putuju 49 minuta, mogu da ne plate ništa za stolić za kafu, dok kupci kojima je potrebno čak sat i 55 minuta do IKEA prodavnice, mogu da u zamenu za vožnju preuzmu orman za knjige. Čak se i petominutno putovanje računa i ono ekvivalentno sa jednom hot dogom. 

Pored cena na svakom proizvodu u IKEA prodavnici sada stoji i vremenski izražena vrednost istog, pa tako kupci mogu unapred da znaju da li i koje proizvode žele da plate novcem, karticom ili sada već vremenom. 

Pored toga što još uvek nema naznaka da će se ovaj sistem naplate sprovesti i u drugim zemljama, nama ostaje da strpljivo sačekamo kako će se pokazati i kakvi će komentari kupaca biti. Jedno je sigurno, učešće korisnika se sve više povećava. Korišćenjem i povezivanjem različitih digitalnih usluga, brend još više može da se približi kupcima i olakša im kupovinu. Jedan od mnogih načina je bio upravo ovaj pokušaj brenda IKEA, kojim su pokazali da cene vreme svojih potrošača, a u isto vreme, oživeli su i izreku “Vreme je novac”.

Marketing agencija: Ogilvy

Klijent: IKEA Dubai

Godina: 2020

Tekst pisala: Teodora Dobrosavljević

Photo by en.agenciatelling

Ukupna ocena 4.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.