Digitalno i interaktivno oglašavanje Srbija – Adex 2011 i IAB

0
328

U toku 2011 godine obavljeno je istraživanje po imenu Adex 2011. Istraživanje je objavljeno na Interact kongresu u organizaciji IAB Europe.

U istraživanju je godina 2011. poređena sa godinom 2010. radi upoređivanja .

Po podacima dobijenih od IAB organizacije Srbije možemo zaključiti da se u Srbiji oglašavanje i sama aktivnost na internetu menja i povećava.

“Prema rezultatima izveštaja Adex 2011, ukupna vrednost tržišta digitalnog i interaktivnog oglašavanja u 2011.godini u Srbiji procenjena je na 12.210.000€, dok je za 2010. procenjena na 8.970.000€. Rast tržišta procenjen je na 36,12%, uprkos periodu ekonomske krize koja se osetila na svim poljima.Najveći rast zabeležen je u kategoriji display oglašavanja (54%), čime ovaj segment doprinosti ukupnoj vrednosti tržišta u 2011. sa 57%.

Pored display oglašavanja, veliki rast je zabeležilo i oglašavanje na internet pretraživačima ili search-engine marketing (36%), od kojih apsolutnu dominaciju na Srpskom tržištu ima pretraživač Google.

Tržište mobilnog oglašavanja u 2011. se procenjuje na samo 50.000€, a njegov dalji rast, koji se opravdano očekuje zbog velike popularnosti smart telefona, biće praćen budućim Adex istraživanjima.”

Rezultate celokupnog istraživanja možete pogledati ovde

Pokriveni segmenti tržišta uključuju kategorije: display oglašavanje, search-engine marketing, plaćeni oglasi i listinzi, mobilni marketing, kao i kategoriju ‘ostalo’ koja obuhvata: kontekstualno oglašavanje, marketing na društvenim mrežama, oglase na društvenoj mreži Facebook, affiliate marketing, content marketing (online PR i sl.), e-mail i newsletter marketing, kao i optimizaciju za internet pretraživače (SEO).

Display oglašavanje

Display oglasi ili baneri: slikovni oglas na internetu, može biti animiran ili statičan. Baner se postavlja na stranice unutar predefinisanih pozicija i u skladu sa dimenzijama tih pozicija

Search Engine Optimization (SEO)

SEO je proces prilagođavanja web stranica pretraživačima, kao što je GOOGLE, kako bi se web stranica prikazala na što boljem mestu u pretragama za određene ključne reči.

Mobilni marketing (mobilno oglašavanje) 

Oglašavanje putem mobilnih uređaja. Uključuje oglašavanje putem SMS-a, MMS-a i bežičnog mobilnog interneta.

Kontekstualno oglašavanje (Contex advertising) 

Tip internet oglašavanja, gde automatizovani sistem određuje na kojim će se web stranicama prikazati oglasi, na osnovu sadržaja tih stranica.

Marketing na društvenim mrežama

Marketing na društvenim mrežama se ogleda u stvaranju brendiranih stranica na društvenim mrežama poput Facebooka i youtubea te korištenja za interakciju s korisnicima.

Oglasi na društvenoj mreži Facebook (Facebook AD)

Mali slikovni oglas praćen tekstom. Prihazuje se samo ulogovanim korisnicima Facebook-a, pojavljivanje je ograničeno demografskim targetiranjem.

Afiliate marketing

Distribucija oglasa svog marketing partnera

Content marketing

Content Marketing (marketing sadržaja) je termin koji objedinjuje marketinške strategije i taktike u vezi sa objavljivanjem i distribucijom  sadržaja, sa ciljem angažovanja postojećih i potencijalnih klijenata.

Newsletter marketing

Redovno distribuirana publikacija uglavnom o jednoj temi za koju su zainteresovani pretplaćeni članovi

 

izvor: Fastbridge: Rečnik digitalnih medija, Purpura.net: Osnove digitalne terminologije, Varagić blog

 

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.