Izdavačke kuće u Srbiji na društvenim mrežama

2
1610

Da li imate omiljenu izdavačku kuću? A da li ste je lajkovali na fejsu? Ili je pratite na Twitteru? Da li znate uopšte koliko izdavačkih kuća postoji u Srbiji, koliko njih uopšte ima stranice na ovim društvenim mrežama?

            Mi smo malo istraživali… Naime prema sajtu Udruženja izdavača i knjižara Srbije postoji 126 izdavača u Srbiji, a neki od njih nemaju čak ni svoju web stranu. Neki se baš i ne snalaze na društvenim mrežama, dok opet ima i onih koji su nas iskreno iznenadili svojim internet marketingom (u pozitivnom smislu).

Od 126 izdavačkih kuća, 46 ih je prisutno na bar jednoj od društvenih mreža…uglavnom loše. Ovde nećemo govoriti o dobrom/lošem marketingu na društvenim mrežama, zašto nije pametno praviti grupe, ili profile kompanije, sve je to odlično napisao Istok Pavlović u svom blogu, ali moramo da spomenemo da čak 11 izdavača koristi profile, a 6 grupe na Facebook-u, o  Twitteru i YouTube-u bolje da ni ne govorimo… Zbog toga, ćemo se posvetiti preostalim izdavačima koji kolko-tolko koriste društvene mreže sa pravim ciljem.

Rezultati istraživanja:

Dakle, od preostalih 29 izdavačkih kuća, 8 njih ima preko 10 000 like-ova, dok 16 njih nema ni 1000.

Izdavačke kuće na Facebooku-u prema broju glasova

 

Izdavačka kuća

Broj fanova

Laguna 114.816
Alnari 87.047
Kreativni centar 30.436
Dobra knjiga 30.436
Pčelica 17.984
Mladinska knjiga 11.239
Vulkan 10.210
Mono i Manjana 10.539

 

Na twitteru su prisutni samo njih 9.

 

Izdavačke kuće na twitteru

 

Izdavačka kuća

Broj follower-a

Laguna 2083
Mladinska knjiga 367
Alnari 203
Kreativni centar 159
Clio 157
Vulkan 123
Čarobna knjiga 80
Dereta 61

 

Interesantno je da pojedine izdavačke kuće koje su imale manje lajkova na facebook-u od drugih, sada imaju više followera na twitteru. Ali sve ove izdavačke kuće imaju u proseku 0-100 naloga koje prate što znači da se vode politikom “mi smo ovde, a vi što ne možete da nas nađete je vaš problem”

Youtube kanal imaju “čak“ 4 izdavačke kuće.

Izdavačke kuće na YouTube-u

Izdavačka kuća

Broj subscribera

Broj pregleda

Laguna  187 431.759
Mono i Manjana 23 60.232
Kreativni centar 17 73.458
Dereta 1 139

Da smo pravili neku vrstu takmičenja u internet marketingu izdavačkih kuća, Laguna bi bila apsolutni pobednik sa najvise lajkova, followera, subscribera i pregleda. Ono što nas je iskreno začudilo jeste, zašto se ostale izdavačke kuće ne  ugledaju na vodeći brend na tržištu?

Sada verovatno mislite “koliko tek strani izdavači imaju lajkova?“. Ovo će vas možda iznenaditi, zapravo, sigurni smo da će vas ostaviti bez teksta, ali strane izdavačke kuće imaju daleko manje lajkova od naših. Kad kažemo strane, ne mislimo na bilo koje strane već Thomas Reuters, Penguin Books, HarperCollins, svi oni zarađuju daleko više nego naši izdavači, ali imaju i svoju tajnu. Svet je, očigledno pre nas, otkrio pravu snagu i moć Twitter-a, zbog čega je on bolji za promociju brendova preko interneta od Facebook-a, pa se i velike kompanije, logično vode tom strategijom. Sada ćemo opet da vas ostavimo speachless sa podatkom da Penguin Books ima neverovatnih 580.042 followera, a prate čak 343.908 naloga…što nam govori da vođenje politikom “mi smo tu, a vi što ne možete da nas nađete je vaš problem“ očigledno ne pije vodu. A ako mislite da je ipak bolje biti dominantniji na Facebook-u nego na Twiteru, možda biste prvo trebali da pročitate blog Razlika između facebook-a i twitter-a, zašto korisnici twitter-a vrede više? od Istoka Pavlovića.

Toliko o ovoj temi, nadamo se da vam nije bila preterano dosadna za čitanje. 🙂  Hteli smo da probudimo svest kod ljudi, da krenu malo više da twittuju, mada za početak mogu i da lajkuju, jer nije baš u redu da estradni umetnici pokupe svu slavu, treba ipak nešto ostaviti i za knjige.

Veliki pozdrav, Jovana i Dario.
Pripremili: Jovana Petrović i Dario Šalić
Godina:     2013.
Ukupna ocena 4.00 od 5

2 KOMENTARI

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.