Digital Day 2018: Drugi dan konferencije

0
2037
digital day 2018

U Jugoslovenskom dramskom pozorištu se i drugog dana konferencije otvorilo puno zanimljivih tema i diskusija. Uz brojne predavače i paneliste, posetioci su bili u prilici da čuju mnogo saveta, primera iz prakse, kao i da nauče nešto novo na temu digitalne transformacije.

Prvi predavač, Greg Mroczkowski (IAB Europe), govorio je o ključnim marketinškim trendovima u digitalnoj advertajzing industriji u Evropi. Podsetio je prisutne da su potrošači srce svega, pa tako i digitalnog sveta. Međutim, situacija je takva da je njihovo poverenje “poljuljano” zbog brojnih onlajn manipulacija i potencijalnih pretnji, čiji se izvor nalazi u neovlašćenom korišćenju podataka. Ovim predavanjem je otvorio aktuelnu temu o GDPR-u, koja je i bila u centru predstojećeg panela.

Aleksandar Ugljevarević (IAB Serbia), Saša Gajin (profesor na pravnom fakultetu Union), Ivan Grujović (SAP Hybris), Aleksandar Milosavljević (Mainstream Managed Hosting) i Đorđe Đuričić (Gemius), bili su panelisti na temu: Dobro došli u GDPR svet. Na panelu se dosta govorilo o samom zakonu koji stupa na snagu 25. maja ove godine, a o njegovoj kompleksnosti govori i činjenica da se radilo na njemu još od 2011. godine. Radi se o aktu koji reguliše obradu u cilju zaštite podataka građana na internetu, a odnosi se na rukovodioce i obrađivače. Treba napomenuti da je izrađen pre svega za zemlje članice EU, ali će se primenjivati i na ostale zemlje Evrope. Na panelu se diskutovalo o prihvatanju ovog zakona od strane kompanija i pričalo se o reakcijama klijenata. Ono što se može zaključiti je da će svi procesi obrade morati da budu dokumentovani, transparentni i da potrošači daju saglasnost o svakom podatku koji ustupaju kompanijama. Svako od panelista je iz ugla svoje kompanije/institucije govorio o zakonskim i tehničkim rešenjima primene GDPR-a, a složili su se da neće biti lako, ali da se oni odavno pripremaju za stupanje ovog zakona na snagu.

Digital Day 2018

Sledeći panel je bio podjednako interesantan, a tema je bila: Mad Men 2.0. Marko Mudrinić (Netokracija), Jovan Stojanović (Direct Media), Anđelko Trpković (Publicis One), Igor Žeželj (Wireless Media- IAB Serbia) i Katarina Kostić (Development IPG Mediabrands SEE) govorili su o sveprisutnosti digitalne transformacije i neophodnosti automatizacije rada. Na panelu se diskutovalo o samoj primeni digitalnih tehnologija i poziciji Srbije u tome. Složili su se da je naše tržište jako malo u odnosu na ostala, ali da imamo tu mogućnost da posmatramo globalne trendove i učimo jako brzo od ostalih zemalja, odnosno da imamo tu privilegiju da biramo najbolje, a izbegnemo probleme sa kojima su se neke zemlje susretale. Treba poslovati regionalno, jer je samo to način da se bude konkurentan. Osvrnuli su se na generaciju milenijalsa koja je specifična, kako ih zadržati i učiniti lojalnim kompaniji u kojoj rade. Na tu temu, govorilo se o formiranju timova i interdisciplinarnosti u poslu.

Naredni predavač bio je Chapin Clark (R/GA), koji je govorio na temu: Pronađi svoj antibrend. Istakao je problem da većina mladih danas ne veruje brendovima, da su stalno u potrazi za nečim novim i nesavršenim, ali prirodnim i bez “maske”. Rekao je da mnogi brendovi ne znaju ko su i kako da se predstavljaju u medijima, pa je njegova preporuka da onda utvrde šta sigurno nisu. Kroz brojne primere iz prakse izložio je ovu temu i pokazao na koji način se diferencirati na tržištu.

Sledeći se predstavio Branislav Perić (WITH). Kao neko ko je u industriji hrane, kozmetike i luksuznih proizvoda, iz svog ugla je predstavio temu preciznosti u advertajzingu i korišćenju podataka. Kao srž digitala naveo je podatke: “No data, no digital”. Međutim, naglasio je da segmentaciju treba vršiti na osnovu nekih kompleksnijih podataka, a ne osnovnih demografskih. Poručio je da ne treba čekati i da nikako ne treba pribegavati “Ad fraud-u”, odnosno da se u digitalnom svetu svaka prevara vrlo brzo može otkriti: “Don’t cheat because you will get busted sooner or later”.

Steve Dool (Brand Consultant, ex Complex) pričao je o identitetu brenda i kako ga definisati. Uz brojne primere: Lego, Gucci, DKNY prikazao je da je najgore prestati sa inoviranjem i ne raditi ponovno istraživanje nakon prodaje potrošačima. Postavio je i pitanje za razmišljanje, a to je da li milenijalsi kupuju zato što osećaju potrebu za nečim, ili jednostavno da bi tražili nešto novo i aktuelno. Naglasio je i put brand story- brand extensions.

Poslednji predavač ovogodišnje konferencije bio je Fredrik Carlstrom (C& CO). Govorio je o tome da dizajn predstavlja osnovu svega, kao i da je dokaz da je vrednost kreirana tek kada to potrošač potvrdi. Međutim, velika prepreka u eri interneta je što više nema omiljenih brendova, već sve zavisi od odgovora Google-a, ocena i preporuka na sajtovima, pa je samim tim i veliki izazov poslovati u takvom nepredvidivom svetu.

Sjajni predavači i učesnici ovogodišnjeg Digital Day-a su dokazali značaj i veličinu ove konferencije, a brojne otvorene teme posetiocima su dale povoda za razmišljanje do sledećeg okupljanja u oblasti digitala. Dodelom nagrada na kraju konferencije zvanično je zatvoren ovaj sjajni događaj, sa nadom da je odgonetnuo mnoga pitanja, rešio nedoumice i da će posetioci uspeti da se izbore sa nepredvidivim digitalnim promenama na tržištu.

Tekst pisala: Marija Tomašević Gajić

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.