Digital Day 2018: Prvi dan konferencije

0
47
digital day

U utorak 8. maja u JDP-u otvoren je osmi Digital Day, jedna od najznačajnijih konferencija u regionu, kada je reč o digitalnom i interaktivnom marketingu i advertajzingu. Ovogodišnji slogan jeste New Signal, a kroz interaktivna predavanja i panele učesnici su imali priliku da otvore mnoge teme, saznaju i nauče nešto novo, kao i da se upoznaju sa novim trendovima u ovoj oblasti.

Čast da otvori ovogodišnju konferenciju imao je Igor Žeželj, predsednik IAB Serbia, organizator ovog događaja. Učesnici su posle svečanog otvaranja imali priliku da se prvi put susretnu sa zvaničnim podacima o digitalizaciji za 2017. godinu, ADEX 2017: Na digitalno oglašavanje je u prethodnoj godini potrošeno skoro 29,5 miliona evra, što predstavlja rast od 25% u odnosu na 2016. godinu. Udeo online oglašavanja je 15-20%, što samo potvrđuje potencijal digitalizacije u našoj zemlji.

Prvi predavač bio je Constantine Kamaras, predsednik upravnog odbora IAB Europe. On je naglasio da promene u ovoj oblasti dolaze, samo je ključ utvrditi kada i na koji način. Kada je reč o advertajzingu, osvrnuo se na značaj investiranja u podatke, ali i na to da treba ulagati manje svote novca, ali na mudar način. Osim oglašavanja na Google-u i Facebook-u, ukazao je na moć Amazona kao trećeg vrlo značajnog kanala u ovoj oblasti.

Sledeće predavanje održao je Brian Morrissey iz DIGIDAY-a, na temu: Put do održivih medija. Govorio je o revoluciji u kvalitetu sadržaja i o problemima sa kojima se susreću izdavači, kada je reč o njihovom odnosu prema ciljnim grupama. Ukazao je na problem nedovoljnog slušanja ciljne grupe i na to da, uprkos težnji da svi budu drugačiji, na kraju dana svi rade iste stvari. Takođe se osvrnuo na problem nedovoljnog poverenja javnosti prema medijima.

Posle drugog predavanja, posetioci su imali priliku da prisustvuju panelu: Budući mediji- native, mobile and video. Moderator je bio Milan Kovačević (Gemius), a panelisti: Mihailo Ponjavić (Media Impact Serbia), Pavle Savović (Telegraf.rs), Predrag Roganović (Adria Media), Jasmina Koprivica (Antenna Group Serbia) i Aleksandra Martinović (SrbijaDanas.com). Kao predstavnici najuticajnijih štampanih i digitalnih medija govorili su o digitalizaciji u ovoj oblasti, stvarima na kojima treba raditi u budućem periodu i osvrnuli su se na probleme sa kojima se susreću. Na panelu je bilo reči o mobilnim aplikacijama kako u potpunosti dominiraju i kako je preporuka raditi paralelno kampanju za desktop verziju i mobilnu aplikaciju. Ukazali su na problem Mobile responsive sajtova i na činjenicu da klijenti najčešće šalju duge TV verzije reklama, koje posetioci preskaču jer nemaju dovoljno vremena za gledanje reklame u trajanju od 2 minuta. Pričalo se i o neophodnoj edukaciji, kada je reč o digitalizaciji, jer samo razumevanjem ove oblasti može se pravilno kreirati sadržaj i uspešna kampanja. Govorilo se i o tome da je prednost digitala ne samo reach, već bolje targetiranje reklama i samim tim veći uspeh.

Sledeći govornik na konferenciji bila je Ana Anđelić iz kompanije Rebecca Minkoff. Ona je ukazala na potrošače koji moraju biti u fokusu i da sve treba biti podređeno njihovim potrebama, od davanja informacija unapred, do njihovog navođenja kroz čitav proces donošenja odluka. Content marketing, odnosno sadržaj i davanje vrednosti konkretnom kupcu je jedini način uspeha u poslu, a poboljšanja na mikro nivou dovode do krupnih i značajnih promena i svesti o brendu.

Olly Osborne iz Vice-a pričao je kako je ova kompanija prepoznala potencijal aplikacije Snapchat. Vice je upravo zbog približavanja ciljnoj grupi prilagodio sadržaj na ovoj društvenoj mreži i postoji 5 različitih kanala, prilagođenih pratiocima iz različitih govornih područja. Njegova poruka bila je: “We become more global by becoming more local”.

Johann Wrede iz Strategic Marketing-a govorio je na temu svrsishodnog marketinga. Pričao je o velikim promenama koje se dešavaju svakodnevno, počevši od gradova, demografije, klime, kulture i tehnologije. Predstavio je podatke da 60% milenijalsa traži poslodavca sa jasnim ciljem i svrhom, a čak 66% potrošača bi platilo više za proizvode i usluge kompanije koja je društveno odgovorna. Zaključak svega bio je da postojanje svrhe kreira vrednost.

Na panelu sa temom E-commerce u Srbiji, govorili su: Biljana Stojković (Wireless Media), Zoran Bošković (Planeta sport), Domen Rakovec (SAP), Borko Crnogorac (Telekom Srbija), Velibor Antić (KupujemProdajem) i Nikola Zečević (Delhaize Serbia). Svi panelisti su se složili da je e-trgovina u našoj zemlji još uvek neiskorišćen potencijal, kao i da se uz povećanje svesti potrošača o benefitima koje ona pruža, ali i uz olakšavanje zakonske regulative, može ostvariti veliki napredak u ovoj oblasti. Potrebno je dobro segmentirati potrošače, imati validne podatke i primeniti ih na pravi način. Velika prednost je što su podaci dostupni i može se pratiti sve, za razliku od fizičke kupovine.

Ecommerce panel Digital Day

Poslednji predavač prvog dana konferencije bila je Marijana Prpić iz kompanije Google. Govorila je o prednostima brojnih Google alata, o moći samog interneta i ove kompanije. Jedan od najfascinantnijih podataka jeste dve trilijarde pretraga na godišnjem nivou. Bilo je reči i o veštačkoj inteligenciji koja će biti deo naših života u ne tako dalekoj budućnosti, po nekim predviđanjima već za 10ak godina. Govorila je i o prednostima Adwords-a, kao i o olakšavanju pretraga i targetiranju ciljnih grupa, usled pravilne upotrebe podataka kojima ova kompanija raspolaže.

Prvi dan konferencije završen je panelom na temu: Kako poslovati u #deletefacebook svetu? Učesnici su bili: Ivan Živković (Pioniri Communications), Aleksandar Nikolić (Communis DDB), Igor Grmuša (Degordian), Branka Batričević (Drive) i Goran Jankuloski (Žiška). Govorilo se o tome da treba pronaći prave fanove i ispričati im priču. Broj više nije toliko relevantan, koliko sam kvalitet. Složili su se sa činjenicom da je priča #deletefacebook ostala samo na tome i da je jako mali broj ljudi zaista i obrisao nalog na ovoj društvenoj mreži. Agencije se moraju prilagođavati novim trendovima. Treba osluškivati potrebe i svakodnevno kreirati sadržaj koji je namenjen specifičnoj ciljnoj grupi- tinejdžerima i novim generacijama, kao i posvetiti im pažnju u svakom trenutku.

Tekst pisala: Marija Tomašević Gajić

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.