Utisci sa konferencije Packtivity 3

0
395

U četvrtak,  12. decembra održana je treća po redu jednodnevna konferencija o dizajnu pakovanja. Domaćin je bio Centar za promociju nauke (CPN), Autor projekta i organizator konferencije je Udruženje “Srpska dizajn platforma” – Designed.rs. Konferenciju je otvorio Dušan Vulović, direktor projekta Packtivity.

Prvi koji su nastupili na podijum  su bili studenti Filuma (Mina Marković, Miloš Žarić, Milutin Marković, Dušan Fusion Tucaković, Ognjen Stevanović I Borko Nerić) koji su predstavili sopstvene obrade dizajna ambalaža poznatih brendova.

Iz čuvene agencijske mreže LANDOR ASSOCIATES, sledeća je nastupala Laura sa izjavom da su  “Proizvodi napravljeni u fabrici, a brendovi u umu” . Tokom svog izlaganja Laura nam je temama “New Eco Awareness” i “Ecology as a trend” objasnila da možemo da učinimo više za našu planetu Zemlju. Jedan od njihovih projekata je dizajn  plastične boce na bazi biljne plastike Pantene šampona (Plant-based plastic containers)- Osim što su odgovorni za zdravu kosu, odgovorni su i za zdravlje Zemlje.
Takođe, njihov klijent je i kompanija Weleda koja kaže  “Ako postoji ekspert za večnu lepotu,onda je to priroda.” Ono što sam naučila od Laure da je ekologija kao trend i da je suština u prevenciji i ponovnom korišćenju(recycle).

Weleda_159557584

Jelena Trninić, menadžerka za ambalažu i ambalažni otpad kompanije Coca-Cola Hellenic za Srbiju, Crnu Goru, BiH i Hrvatsku je objasnila da je termin “održivost” moderan, a koncept je star. Održivost je za svaku kompaniju koja pravi pakovanja drugačija, Jelena tvrdi da je dobro pakovanje dobro za društvo. Coca Cola Hellenic je veoma uspešna u održivosti pakovanja i cilj do 2020. godine jeste 25 % manje CO2 kroz celokupan lanac upravljanja. Sve dobre stvari se moraju završiti, ali kraj može biti novi početak. Pogledajte reklamu o Ekokrugu- Ekocycle inspiriše brendove koje volite, da stvore proizvode od recikliranih materijala.

 

Wolfgang Niederl, art direktor u multidisciplinarnoj dizajn agenciji Moodley nam je prezentovao sedam načina kako uspeti u stvaranju dizajna novog/starog proizvoda:

1) Sustainability in packaging
2) Be terrific when it comes to details
3) Create an unpackaging experience
4) Tell the real story
5) Never say never
6) Keep the basics..but redesign everything
7) Respect the heritage

Kao zaključak svoje prezentacije, Wolfgang kaže:  Da se sklonimo od kompjutera, da ne gledamo sajtove i blogove, izađite u prirodu, u park, počnite da crtate, smišljajte nešto novo , budite drugačiji. Ukoliko možete da stavite osmeh nekome kroz vaš proizvod/pakovanje uradili ste pravu stvar. I za kraj njegov citat Work hard and be nice to people

Hrvatski kreativni dvojac- Igor Manasteriotti i Mia Marić osnivači dizajn studija “Manasteriotti I Marić” kažu da 5 elementa dobrog dizajna predstavljaju:
1. Iskrena priča
2.Jednostavnost
3. Emocija
4. Tehnička izvedba
5. Estetika

Oni su  prezentovali svoje radove od kojih su mi Monografija pete gimnazije i Clox zapali za oko. Clox je prvi brend salonki s funkcionalnim satom. Ideja cipele sa satom proizašla je iz ironije koraka i vremena i svakodnevne borbe koju danas vodi savremena žena, pokušavajući pobediti vreme i dobiti pet minuta više. U sklopu proslave 70. godišnjice Pete gimnazije napravljena je monografija u obliku potpuno funkcionalne školske pernice sa uvezenim logotipom 5. gimnazije.

Tema ove konferencije jeste održivost proizvoda korišćenjem materijala minimalne štetnosti, reciklaže, briga o prirodi. Da li mislimo o posledicama kada bacamo otpad? Ne. Da li to možemo da promenimo? Moramo. Rizik za naš opstanak lako se može sprečiti putem održivog pristupa. Odgovorni smo za našu Zemlju.

Moram da pohvalim momke iz “Pržionice”, usled neprospavane noći uspela sam da propratim celu konferenciju zahvaljujući njihovoj kafi.

Pripremila: Kristina Banda

Ukupna ocena 4.33 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.