16. SEMPL 2014: Medijski trendovi koji menjaju svet komuniciranja

0
1162
reborn
reborn

Završena je 16. konferenciji medijskih trendova (SEMPL) na kojoj je učestvovalo 850 učesnika, što je za skoro 10 odsto više nego prošle godine. Dvadeset međunarodnih predavača je pod sloganom ovogodišnje konferencije »Preporođeni« (»Reborn«) predstavilo novosti i promene u medijsko-komunikacionoj branši, a bile su dodeljene i nagrade Sempler najboljim medijskim strategijama godine.

Portorož, 2. decembar 2014. – Ovogodišnja SEMPL konferencija je u dva dana ugostila 850 učesnika, od kojih je trećina iz drugih država jadranskog regiona, pre svega iz Srbije i Hrvatske. »Polako ostvarujemo postavljene ciljeve da SEMPL bude regionalni događaj koji će svake godine privući sve veći broj predstavnika medijskih i kreativnih agencija, medija i oglašivača iz svih država bivše Jugoslavije i država Istočne Evrope. Naročito nas raduje što smo ove godine mogli da ugostimo i učesnike iz Bugarske, prvi put do sada«, izjavila je nakon konferencije Valerija Prevolšek, direktorka Media Poola i predsednica konferencije SEMPL.

Na temu najvećih medijskih trendova koji će uticati na svakodnevne aktivnosti svih igrača u medijsko-komunikacionoj branši, na konferenciji je govorio Daniel Levine, američki stručnjak za trendove i globalni urednik veb-portala WikiTrend.org. Kao pet najvažnijih trendova istakao je digitalno povezivanje raznih sredina, veći stepen društvenih kontakata među ljudima, koji omogućava tehnologija, sve veću transparentnost koja brendovima onemogućava laži i neiskrenost, nosivu tehnologiju kao i spajanje realnog i virtuelnog sveta. Kompanijama je savetovao: »Stvarajte alate koji omogućavaju povezivanje među ljudima. Delite svoje tajne pre nego što drugi saznaju za njih. Ponudite ljudima doživljaje kojima će moći da se hvale. Neka digitalno postane fizičko.«

Na konferenciji je učestvovao i Ralph van Dijk, osnivač i kreativni direktor agencije za produkciju radio reklama Eardrum iz Australije, koji se smatra svetskim autoritetom u oblasti oglašavanja na radiju. »Ljudi ne slušaju reklame na radiju, ali obrate pažnju na ono što ih interesuje. I ponekad je to radio reklama. Mnogo medijskoga novca je potrošeno zato što oglašivači ne ulože dovoljno vremena i pažnje da svoje poruke adekvatno formiraju i posreduju«, kaže van Dijk, koji je siguran da ulazimo u novo doba marketinškog komuniciranja, gde vlada mnogo jasnije razumevanje, kako u najboljoj meri uravnotežiti nove digitalne alate sa isprobanim medijima, kao što je radio.

Patrick Galvin, američki stručnjak za odnosni marketing i osnivač konsalting kompanije The Galvanizing Group, posvetio se marketingu od usta do usta na internetu. »Kada su glasine pozitivne, uspeh kompanije mogu da podignu u neslućene visine. Moj savet kompanijama koje se trude da podstaknu glasine na društvenim mrežama jest da se prema svojim klijentima ponašaju uz 100 % poštovanja i obzirno, jer će samo tako sebi moći da obezbede da ih preporuče drugima«, savetuje Galvin.

sempl

Drugi dan konferencije protekao je u znaku sadržajnog marketinga i novih digitalnih oglašivačkih rešenja. Tako je Nenad Senić, urednik korporativnih medija u Sloveniji i inostranstvu, istakao značenje strategije, odnosno vraćanja sadržajnog marketinga samim osnovima. »Svaka strategija je jedinstvena, ali važno je da bude jednostavna i istovremeno detaljna«, smatra Senić.

SEMPL je ugostio i Matthewa Zorpasa, autora bloga TheGentleman Blogger iz Velike Britanije, koji je, kako kaže sam za sebe, »bloger na puno radno vreme«. Istakao je brzi rast blogosfere, koja je sada 60 puta veća nego što je bila pre tri godine. »Svakog sekunda u danu nastane novi blog na internetu. 19,4 miliona blogera, odnosno 55 odsto i posle tri meseca otkako su otvorili blog još uvek redovno objavljuje na njemu«, nabrojao je nekoliko podataka koji dokazuju rast upotrebe blogova, koji nisu samo kratkotrajnog daha, kao što je možda izgledalo pre desetak godina, već su pravi trend.

Niall Horgan, vođa ključnih klijenata u Twitteru za region EMEA istakao je tri ključna faktora koje brendovi moraju da uzmu u obzir kada osmišljavaju strategiju komuniciranja na društvenoj mreži Twitter. To su potreba za samoizražavanjem, povezivanje među ljudima i radoznalost. »Ljudi vole da otkrivaju nove stvari. Ako im ponudite ekskluzivne vesti, uspeh će sigurno da usledi. Twitter je najbrži način kada želite nešto da prenesete masi ljudi i tako da zadovoljite njihovu želju za neprestanom upućenošću u aktuelne događaje«, rekao je Horgan i brendovima savetovao da na Twitteru budu hrabri i spontani.

Predstavljanje govornika na 16. Semplu za nekoliko dana moći će da se nađe na veb-sajtu http://www.slideshare.net/seminarSempl. Fotografije s konferencije naći ćete na ovom linku  kao i na Semplovoj strani na Facebooku.

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.