NVO “Ženska alternativa”: Borba koja još uvek traje

0
126

Koliko god odbijali da kažemo da slušamo radio, slušamo ga. Nesvesno. To je taj zvuk koji ispunjava tišinu dok se vozimo prevozom, dok kupujemo stvari u radnjama ili dok sedimo sa prijateljima u kafiću. Ali šta se desi kad zvuk više nije samo muzika koja tamo negde svira, već reči koje nas pogode i mislima odvedu dalje od mesta na kom stojimo?

Sama moć radia jeste upravo to. Ukoliko imamo dobru poruku spojenu sa rečima koje precizno mogu da prenesu njeno značenje, onda možemo da utičemo na baš svaku osobu koja je u tom trenutku u okrugu jačine radia.

Kada se osvrnemo na prethodnu godinu, ne možemo da zanemarimo reklamu koja nas je podsetila na ono što je počelo još u prošlom veku,  ono što i dalje traje – borbu za ravnopravnost polova. Bez obzira što je danas položaj žena u velikoj meri napredovao i što ima tendenciju da nastavi u istom smeru, još uvek postoje razlike među nacijama, ali i u okvirima istih, gde se nalaze slučajevi u kojima se ravnopravnost polova zanemaruje. To su isti oni slučajevi kojima je potrebna podrška i kojima je ova radio reklama posvećena.

Marketing agencija “New Moment New Ideas Company” je za nevladinu organizaciju “Ženska alternativa”, napravila kratku dramatičnu priču koja oslikava period Prvog svetkog rata. Glas spikera sa radia koji se čuje na početku reklame i koji prenosi ključnu poruku da počinje rat, dovoljan je da skrene pažnju i zainteresuje slušaoce da sačekaju ostatak. Tu počinje monolog osobe koje prepričava svoje ratno iskustvo tokom tog perioda, svoje strahove i na kraju svoje priznanje. To je Milunka.

Milunka Savić je bila žena borac koja se Prvom svetskom ratu priključila pretvarajući se da je muškarac, budući da u peroidu 20. veka žene nisu imale pravo da stupe u vojsku i bore se za svoju zemlju. Bila je najodlikovanija žena u istoriji ratovanja, a ovim postupkom i svojom hrabrošću, postala je simbol zaštite prava svih žena u svetu.

Izabravši ovako jaku istorijsku ličnost kao glavnog aktera ove radio reklame, bio je pravi način da se probudi želja za daljom borbom svake žene koja se nalazi u podređenom položaju. Pojačava se svest i stvara se podrška koja je ključna za ostvarivanje bilo kod cilja. Reklama “Moj glas sam ja – vojnik”, izazvala je jake reakcije i upravo iz tog razloga je nagrađena u kategoriji “Pojedinačni radovi – Radio”, na Kaktus festivalu u septembru 2019. godine.

Marketing agencija: New Moment New Ideas Company

Klijent: NVO “Ženska alternativa”

Godina: 2019

Tekst pisala: Teodora Dobrosavljević

Ukupna ocena 4.33 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.