Kompanija Lego® postala najvrednija kompanija igračaka na svetu

0
119
lego kocke

U februaru ove godine održan je sajam igračaka u Njujorku. Na ovom sajmu novinarima je bilo zabranjeno fotografisanje štanda Lego kockica.  Zabrana je bila iz razloga što su se na štandu nalazile igračke koje su prikazivale čitave scene iz filmova koji tek treba da se pojave u bioskopima. Na sajmu su fanovi mogli da su upoznaju sa Lego novitetima.

Kompanije igračaka imaju svoje verne fanove. Iz kompanije Lego kažu da nije lako ostvariti lojalnost prema brendu, jer su glavni potrošači i ciljna grupa deca. Procenjeno je da Lego ima 85% udela na tržištu. Lego ima veliki broj odraslih fanova i kupaca koji troše velike sume novca kako bi kupili posebna izdanja figurica svojih omiljenih filmskih i crtanih junaka. Saopštenje za javnost koje je prošle nedelje dala kompanija Lego, sadržalo je i informaciju da je jedan komplet sa prošlogodišnjeg sajma igračaka prodat na eBay-u za 3.200$, jer je sadržala par malih figura sa ličnostima iz Osvetnika. Mnogi iz filmske industrije žele da imaju Lego za svog partnera u svetu igračaka, jer je Lego selektivan kada je reč o pitanju partnerstva. Da bi pojedini brendovi postali partner Lego kompanije potrebno je da dokažu da njihovi ciljevi imaju globalni uticaj, da imaju iste interese u Evropi i Americi, da njihovo ime nije predmet žalbi. Kompanija je kasno počela sa licenciranim igračkama. Popularnost ovih igračak počela je sa pravljenjem tematskih figurica. Na osnovu Star Wars franšize Lego je počeo sa proizvodnjom svemriskih brodova i raketa, u isto vreme započeto je pravljenje kolekcije za mlađe sa temom Winnie the Pooh. Lego je izgradio svoju biblioteku licenciranih igrača koja je sastavljena isključivo od velikih imena. Kompanija pravi igračke na osnovu likova iz Diznija, Marvel komiksa, Niklodeon… Pored Star Wars kolekcija, kolekcije koje su popularne i donose veliki profit i filmskim produkcijama kao i Lego, su igračke sa temom Hobita, Hari Potera, Gospodara prstenova.

lego star wars
lego star wars

Danski proizvođač LEGO koji je počeo u malom gradu Bilundu,  nedavno je postao najvrednija kompanija igračaka na svetu sa 15 milijardi dolara, premašivši kompaniju Mattel koju su proslavile Barbi igračke. Lego je u 2012.godini imao profit od 981 milion dolara.

Lego je imao veliki broj sudskih parnica u vezi sa kopiranjem, kada im je patent istekao 1983.godine. Lego je smatrao da greda-cev, sistem cigli, nije samo patent već je i zaštitni znak kompanije. Lego je tužio mnoge kompanije za kopiranje, neke od tih kompanija danas ne postoje kao što su Tyco Industries, Canada-based Mega Brands.

Lego svoje kocke pravi po posebnim specifikacijama. Margina greške je dva mikrona, odnosno 0,000079 inča, plastika koja se koristi u proizvodnji je od istog materijala koji se koristi za pravljenje automobilskih branika, plastika je već obojena, ne farba se naknadno. Kvalitet plastike je dovoljno veliki da ju je teško polomiti. Ukoliko ste nekada zgazili na kockicu, znate koliko je izdržljiva. J Lego ne vidi sebe kao kompanju koja samo zabavu vidi kao način da se napreduje. Oni omogućavaju deci da na kreativan način razvijaju svoju motoriku i maštu. Na televizijskom programu Cartoon Network emitovana je serija sa tematikom Ninjago akcionih figurica. Ocenjena je sa najvećom ocenom na internetu u uzrastu 2-11 i 6-11 godina. Ninjago su posebno dizajnirane figurice za decu sa idejom da kroz igru deca uče o životnim veštinama, upornosti i strpljenju. Sa brigom o strogoj kontroli kvaliteta, strategiji poslovanja, zaposlenima, Lego postoji u službi dece, a ne obrnuto.

Na kraju ako imate vremena pogledajte LEGO video o početku kompanije LEGO koji smo pre nekoliko meseci postavili na sajt. LEGO – 70 godina video

Tekst napisala: Katarina Kovačević

Većina informacija preuzeta sa adage.com

Ukupna ocena 4.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.